08 December 2013

KEPENTINGAN INSURANS DALAM KEHIDUPAN KITA

Assalamualaikum hari ni aku nak post pasal kepentingan INSURANS dalam kehidupan kita. Di Malaysia terdapat banyak pilihan insurans yang kita boleh pilih. Sebelum ni aku ada ambik ETIQA insurans semasa study kat UniKL BMI dulu. Tetapi selepas aku habis study Etiqa Insurans aku dah invalid. Yang paling aku bengang sekali kat UniKL BMI sebab tak update kat aku yang Kad Etiqa aku ada kat sana. Dah setahun berlalu tak kan lah aku nak ambik kad aku pula kan....

Selepas aku survey kat website dan minta pandangan kawan- kawan aku...aku berminat untuk ambik insurans kat PRU BSN TAKAFUL. Semasa aku tengah buat post ni..aku dah anta 6 email kat wakil agen PRU BSN tu. Aku malas nak bagi no telephone.. Nanti setiap hari call aku...

Pesanan dari admin : Sementara anda masih sihat ni anda ambik lah insurans. Kegunaan insurans ni bukan di gunakan semasa kita sakit tetapi juga ianya berguna semasa hari tua kita kerana insurans ni juga berfungsi sebagai simpanan hari tua kita..

So kalau korang berminat nak join insurans ni cari lah agen-agen insurans berdekatan. Aku berminat juga nak jadi part time jual insurans ni..Tetapi macam leceh jer..kene ambil exam pula tu....

No comments:

Post a Comment