22 September 2013

Sebenarnya, Jualan Topup Tidak Menguntungkan!




Sebenarnya, Jualan Topup Tidak Menguntungkan!

Fenomena telefon bimbit di Malaysia
Percaya atau tidak,96% daripada mahasiswa dan pelajar sekolah telah memiliki telefon bimbit? Mereka semua mahu topup atau menambah  akaun mereka. Ini adalah satu keperluan harian,hatta orang yang bekerja dengan gaji di bawah RM1000 pun,masih memerlukan topup untuk menambahkan akaun mereka supaya mereka boleh menghubungi atau SMS kepada orang lain. Bagaimana pula dengan mereka yang mempunyai lebih dari 1 telefon bimbit? Saya teleh membuat pelbagai kajian untuk mengetahui purata rakyat Malaysia topup untuk sebulan. Purata pelajar sekolah di Negara kita secara am nya purata topup diorang adalah sebanyak RM 30. Cube anda fikir bagaimana mereka yang sudah bekerja yang amat memerlukan topup dalam urusan pekerjaaan diorang? Dengan PENGGUNAAN DATA INTERNET yang kerap dalam kalangan rakyat Malaysia turut menyumbang kepada kenaikkan industry penjualan topup di Negara kita.

Perniagaan Menjual Topup Tidak Menguntungkan

Saya percaya, anda yang sedang membaca blog ini merasakan bahawa perniagaan menjual topup tidak begitu menguntungkan. Jawapan saya, YA. Penjualan topup tidak begitu menguntungkan. Buktinya sampai sekarang saya tidak mampu membeli Ferrari Enzo idaman saya Saya sendiri telah setahun lebih menjual topup dan melihat orang menjual topup. Hanya orang yang menjual di kedai telefon atau runcit sahaja yang mendapat untung tinggi kerana mereka  sudah ada pelanggan tetap.
Bagaimana dengan orang-orang macam kita ni? Kita adalah orang biasa. Kita perlu belajar. Kita perlu bekerja. Kerja kita bukan setakat menjual topup. Kita tak mahu untung sikit-sikit dan sen sen sahaja. Jual topup adalah penjualan yang kurang mendapat untung. Bukankah begitu? Ya. Secara jujurnya Saya sangat-sangat bersetuju.
Tetapi mengapa saya menulis tentang ini? Saya seolah-olah ingin mempromosi jualan topup,tetapi saya katakan bahawa penjualan topup tidak begitu menguntungkan. Habis tu,apa yang saya nak kata?
Percaya atau tidak,sebenarnya  anda PERLU menjadi ejen Topup Handphone untuk memudahkan kerja seharian anda, serta menjimatkan duit.


Menjadi Ejen Topup Telah Menjimatkan Masa Dan Duit Anda
Ha???Apa sebenarnya yang saya nak katakan ni??? Baik,saya akan terangkan,kenapa kita sebagai pengguna handphone sudah wajib menjadi ejen Topup Handphone.
1) Kredit handphone anda sudah habis,tetapi semua kedai tutup pada waktu itu. Bagaimana anda mahu topup handphone?
2) Anda mahu topup handphone tetapi perlu menunggu lama kerana memerlukan orang atau kenderaan untuk pergi ke kedai untuk topup handphone. Nak ke tunggu lama-lama?
3) Duit minyak,jalan jam,kedai jauh,kadang-kadang sistem topup di kedai handphone atau kedai runcit tergendala,bagaimana anda sanggup menghadapi semua ini?
4) Tengah-tengah malam ketika tengah bersembang,tiba-tiba kredit habis. Anda nak topup secepat mungkin,tapi tak dapat. Terpaksa guna SOS Topup. Kalau Hotlink,kena tolak 50 sen selepas topup. Nak ke menyusahkan diri untuk berhutang-berhutang ni? Dah tu,kena riba' pula oleh syarikat itu.
5) Sesetengah tempat,kalau kita topup handphone,dia akan menyuruh kita membayar lebih,contohnya sepatutnya topup itu RM5,tetapi kita dipaksa untuk membayar RM5.50,kononnya itu adalah caj perkhidmatan bagi kedai itu. EEEEE,....Kita rugi 50 sen disebabkan kedai-kedai yang tak berhati perut begitu kan?
Sebab itulah saya mengatakan bahawa kita WAJIB menjadi ejen topup kerana ia adalah KEPERLUAN kita untuk memudahkan segala urusan.
Apabila anda menjadi ejen topup,anda boleh topup untuk diri anda sendiri. Tak perlu nak pergi tunggu lama-lama baru boleh topup, tak perlu risau nak cari kedai yang buka tengah-tengah malam,tak perlu pening kepala terpaksa berhutang, tak perlu kena caj lebih dan ditipu oleh pekedai. Hanya dihandphone anda sendiri,anda boleh mendapat topup dengan sekelip mata! Hanya taip: M5.012-3456789.pasword dan send kepada nombor server yang akan saya berikan sekiranya anda mendaftar.
Tidak sampai 10 saat,kredit anda telah bertambah RM10! Mudah tidak? Malah,bukan RM10 yang tertolak,tetapi hanya RM9.70 sahaja. Anda untung 30 sen! Daripada anda rugi 50 sen sebab tertipu oleh pekedai, daripada anda rugi sedikit duit minyak untuk pergi ke kedai topup,atau anda penat sebab kena turun naik untuk topup di kiosk asrama kolej anda,anda dapat topup dengan harga yang sangat murah!



Ejen Topup Handphone Bukan Perniagaan,Tetapi Dengannya Anda Boleh Berniaga

Ini bukan perniagaan. Ini adalah salah satu CARA yang amat senang untuk memudahkan urusan seharian anda. Tidak perlu membuang masa untuk keluar malam-malam buta semata-mata nak beli topup RM 5 je…. Anda hanya memerlukan 10 saat untuk mendapat topup!
Sekali lagi,saya katakan,sebenarnya sistem ini bukan sistem perniagaan. Ia adalah CARA anda untuk memudahkan urusan seharian.Tetapi,tidak salah anda membuat perniagaan melalui ini. Anda nak berniaga? Bolehh.......Yang penting anda semua ada strategi masing-masing supaya anda semua bolen mendapatkan keuntungan semaksimun yang mungkin….PERNIAGAAN ITU MENCARI KEUNTUNGAN….INGAT TU..!!!
Sekiranya anda menambah modal sebanyak RM97,kemudian anda menjual topup-topup anda kepada orang,anda boleh mendapat pulangan RM100. Maka,anda untung RM3.


Ia bergantung kepada pakej yang ditawarkan. Saya akan senaraikan pakej yang telah disediakan,dengan keuntungan dan pulangan yang berbeza-beza:

Antara Pakej yang di tawarkan




Jika dilihatkan,sebenarnya yuran pendaftaran ini berbaloi kerana semakin tinggi yuran pendaftaran,semakin tinggi keuntungan yang bakal anda dapat. Jika anda tidak begitu faham dengan peratus(%) yang saya berikan,saya akan tunjukkan contohnya:
Anda adalah seorang Agen yang mengambil pakej A . Ada seorang rakan anda mahu topup daripada anda. Dia mahu topup Celcom dengan harga RM10. Sekiranya kita rujuk kepada pakej A keuntungan untuk Celcom adalah 4.%. Maka,sekiranya anda topup untuknya,modal yang ditolak daripada akaun modal anda hanyalah RM9.60. Anda untung dalam lebih kurang 40 sen! Itu baru sekali. Kalau 10 kali topup sebegitu, anda boleh untung dalam RM4. Kalau 100 kali,anda boleh untung RM40.


Tetapi untung tidak begitu banyak. Bukan begitu?

Ya,secara jujurnya,kita tidak boleh hanya fokus kepada satu keuntungan kecil ini sahaja. Penat-penat kita,tiba-tiba dapat untung 40 sen sahaja. Tak berbaloi! Lebih baik kerja di McD atau KFC. Sejam boleh dapat RM4. Sebulan boleh dapat RM1200. Penjualan topup handphone mengarut! Tak bawa untung banyak.
Kalau nak berniaga pun,hanya kecil kecilan sahaja. Maka,kita boleh buat kesimpulan bahawa perniagaan menjual topup untungnya sedikit tetapi memberikan kesenangan kepada kita semua,serta kawan-kawan kita. Tambahan pula,adalah sedikit keuntungan yang kita boleh dapat.

Tetapi,ada satu perkara menarik yang saya ingin bawakan kepada anda,keuntungan yang berkali-kali-kali-kali ganda yang boleh anda dapat melalui Topup Handphone.
Seperti yang saya katakan tadi,sebenarnya menjadi Ejen Topup Handphone adalah WAJIB kerana ia memudahkan anda untuk menjalani urusan seharian. Tetapi ramai yang tidak sedar akan hal ini. Ramai yang ingat bahawa menjual topup handphone rugi dan tidak menguntungkan,padahal ejen topup handphone tidak perlu menjual topup. Tetapi lebih baik menggunakannya sendiri untuk memudahkan segala urusan.

Oleh itu,saya memberitahu kepada anda,selain menjana wang daripada seciput keuntungan menjual topup,anda juga boleh menjana wang dengan mengajak kawan-kawan anda menjadi Ejen Topup Handphone.
"Eh...Buat apa aku jual topup handphone. Tak bawa untung! Diorang semua penipu!" Kata seseorang,dan ini merupakan kata-kata yang biasa diucapkan oleh orang yang tidak tahu tentang kebaikan menjadi Ejen Topup Handphone.

Katakan padanya bahawa menjadi Ejen Topup Handphone, kebaikannya untuk diri sendiri kerana ianya memudahkan urusan topup lalu akan menjadikan urusan harian kita lebih mudah dan anda akan mendapat harga topup dengan sangat murah! Apabila anda mengajak orang lain untuk menjadi ejen,akan mendapat komisen daripada hasil yuran pendaftaran itu! Hasil komisen adalah berbeza-beza mengikut pakej yang di ambil. Sekiranya anda tidak faham,saya akan menerangkan bagaimana kiraannya:
Bayangkan,hanya seorang sahaja anda telah mendapat RM28. Kalau anda berjaya mengumpulkan 5 orang seminggu,atau 20 orang sebulan? Anda akan mendapat RM2800 sebulan!

Lumayan? Lumayan bukan? Ini jauh lebih untung daripada menjual topup. Sebab itu saya katakan bahawa menjual topup handphone tidak untung tetapi mencari Ejen Topup Handphone adalah sesuatu yang sangat-sangat menguntungkan!!!!
Seterusnya,saya mempersilakan anda untuk mengira sendiri,berapa keuntungan sekiranya anda memilih pakej ini,atau itu,dan berapa sebenarnya anda rugi jika anda membayar hanya sedikit yuran pendaftaran.

Anda katakan yuran pendaftaran agak mahal. Maka,ambillah pakej yang paling murah iaitu Pakej B (PB). Walaubagaimanapun, semurah mana modal anda,untungnya juga agak lembab berbanding  PAKEJ(A)   Bak kata orang tua,susah susah dulu berpendapatan. Memang akan berpendapatan besar sekiranya anda mampu melaburkan duit anda untuk keuntungan yang lebih besar!

Saya berikan anda satu rahsia. Sebenarnya,kos untuk menjadikan seseorang itu ejen hanya RM10. Tidak kira pakej A DAN B ke,semuanya sama sahaja. Kosnya hanyalah RM10 yang akan ditolak daripada modal kita.

Tetapi,cuba lihat,yuran pendaftaran untuk Pakej (A) adalah RM 240. Kalau ada orang mahu jadi Dealer(D),dan saya daftarkan melalui SMS,modal saya yang akan ditolak adalah RM10,dan orang yang baru sahaja mendaftar ini memberikan kepada saya RM240. Maka, saya untung berapa ringgit? Saya untung RM130 selepas di tolak modal permulaan untuk agen baru saya dan juga yuran pendaftaran untuk ss easy mobile.com! RM 130 terus masuk ke dalam poket saya!
Tak faham lagi? Baik.....
Anda sekarang adalah seorang Penjual Topup agen (A). Seorang kawan anda bernama Ahmad mahu menjadi seorang Agen (A). Dia berjumpa dengan anda untuk mendaftar. Lalu anda daftarkan melalui SMS di handphone anda,dan RM5 ditolak untuk kos pendaftaran Ahmad. Setelah terdaftar,anda mendapat RM80 kerana yuran pendaftaran yang anda kenakan untuk Plan(A) adalah RM80. Maka,anda mendapat keuntungan sebanyak RM70 sekelip mata.
Malah,anda juga boleh meletakkan apa-apa harga mengikut kehendak anda! Sekiranya anda nak untung lebih,maka letaklah harga RM90 atau RM100 untuk yuran pendaftaran Pakej (A) dan juga pakej (B). Anda akan untung semakin banyak bukan?

Harga yuran pendaftaran ini merupakan harga yang benar-benar berpatutan!

Jika anda kata ini mahal,saya persilakan anda mencari mana-mana ejen yang menawarkan tawaran sebegini tetapi harganya jauh berbeza. Saya sayangkan bangsa saya. Saya sayangkan agama saya. Saya sayangkan rakyat Malaysia. Sebab itulah,harga saya jauh lebih rendah daripada orang lain. Pakej-pakej ini sudah terlalu murah. Malah,kali pertama saya terpaksa membayar RM240 untuk menjadi ejen.
Saya berani katakan bahawa harga ini adalah berbaloi dan murah berbanding syarikat lain. Dengan saya,kerana saya sayangkan anda,maka ianya murah,dan lebih mesra.
Ini bukan tipu. Saya tidak menipu. Saya adalah seorang bekas mahasiswa biasa-biasa yang belajar di Universiti yang biasa-biasa yang mencari duit tepi yang keuntungan yang biasa-biasa kepada saya. Dan sekarang saya bekerja sebagai supervisor di syarikat yang mengendalikan hal-hal berkaitan dengan urusan dalam bidang komunikasi .Dengan peningkatan penggunaan data internet di kalangan rakyat Malaysia secara am nya turut menyebabkan lonjakan paradigma dalam penggunaan tambah nilai kredit ini. Saya berani menunjukan muka sekiranya anda mahu berhadapan dengan saya. Pengalaman saya menceburi bidang ini pun tidak lama. Tetapi Bulan pertama saya menceburi bidang ini, saya mendapat untung bersih sebanyak RM230!!
Saya telah mendapat kembali modal saya RM180. Malah,ianya terus bertambah setiap hari kerana saya telah berjaya menarik orang dengan menyedarkan mereka bahawa ini merupakan keperluan untuk manusia Malaysia masa kini!


Berminat?
Sekiranya anda berminat, bolehlah:

Cara pertama:
Membuat bayaran di mana-mana  cawangan  akaun bank Maybank di Cash Deposit ATAU terus ke Maybank2u.com.
Nombor akaun : 104031063333
Nama: HAZIZUL HAFIZ BIN ROSLI
No.Telefon : 019-3659923
Selepas membuat pembayaran,SMS kan kepada saya:
1) Nama  penuh anda
2)Negeri tempat anda menetap
3) Pakej yang dimahukan (contoh: pakej (A)
4) Nombor telefon yang ingin anda daftarkan (Untuk plan A anda boleh  daftarkan maksimun 5 no sahaja manakala untuk pakej B anda Cuma boleh daftarkan hanya 1 number sahaja )
5) Tarikh pembayaran bank (Pastikan resit di simpan sebagai rujukan)
6) Waktu (jam dan minit) pembayaran bank
7) Jenis bank
Contoh: Neelofa/Melaka/Pakej A/013456789/09 SEPTEMBER 2013/0900
dan hantarkan ke 019-3659923
Perlu di ingat saya boleh mendaftarkan anda setiap hari bermula dari pukul 9.am hingga pukul 5 pm sahaja. Lagi bagus kalau saya boleh daftarkan anda semua pada setiap hari AHAD kerana kerja saya sebagai seseorang supervisor yang terlampau memerlukan komitmen saya untuk berurusan dengan orang atas dan memerlukan saya untuk meeting sehingga malam dan kadang kala saya perlu out station untuk membuat Site Survey untuk check dan upgrade kan system telco company yang sedia ada sekarang ni . ERKK…  dah macam robot lagaknya…heheheheh……


Cara kedua
Sesiapa yang mengenali diri saya,anda boleh berhubung dengan saya di Facebook dengan nama Konspirasi Terlarang, atau boleh terus menghubungi saya di 019-3659923. Sekiranya kita tinggal berdekatan,atau anda mampu memberikan wang tunai kepada saya terus,maka anda terus menelefon saya di nombor ini.
Anda juga boleh menghubungi saya di email budakbisness@gmail.com
Sekiranya anda masih ragu-ragu dengan saya,anda boleh mencuba menelefon saya. Demi Allah,tidak ada keraguan di dalamnya,malah ianya bukan sesuatu yang haram. Saya merupakan pelajar di universiti Kuala Lumpur telah di ajar dan di didik supaya menjadi seorang usahawan kerana kami adalah anak-anak warisan MARA.




Nak tunggu apa lagi?
Nak dapat duit dengan mudah dan cepat?
Nak kaya?
Nak untung cepat?

Jadilah ejen topup bersama saya.
Orang malas selalu rugi.
Orang takut mencuba lebih rugi.
Orang yang tak mahu percaya terus dengan kejahilannya.
Percayalah.

No comments:

Post a Comment