26 April 2011

Perjalanan Manusia dan Liku-liku Hari Akhirat

Siapakah KITA???

25 April 2011

Ada aku peduli?



Ada aku peduli isteri dan anak2ku sudah makan atau belum...

Ada aku peduli jika isteriku tak sempat makan kerana sibuk melayan anak-anak....


Ada aku peduli jika isteriku masih di dapur menyediakan keperluan pagi esok ketika aku sedang berdengkur...


Ada aku peduli siapa yang membelikan sabun mandi, ubat gigi dan meletakkannya di dalam bilik aku bersiram....

kalau encik boleh terangkan kepada anak2 saya.............



Suatu pagi yang tenang, di dalam sebuah komuter.. kelihatan seorang lelaki sekitar lewat 20-an, Azwan, memasuki salah satu gerabak saat ia berhenti di sebuah stesen. Dia masuk bersama-sama dua orang anak lelaki, mungkin berusia 4 dan 6 tahun..

Sebaik sahaja dia melabuhkan diri di sebuah kerusi, tanpa menghiraukan anak-anaknya.. Azwan terus memejamkan mata. Wajahnya kelihatan penat, langsung saja melelapkan mata. Si anak pula apa lagi, ligatlah bermain-main dua beradik itu ke hujung dan ke hilir gerabak. Dek kerana suasana yang kurang sesak, memang agak senanglah untuk mereka berlari kesana-kemari.

Mula-mula berlumba lari, si adik kalah lalu marah-marah, meradang. Pastinya suasana yang tenang tadi menjadi bingit dan merimaskan penumpang lain. Masing-masing memandang saja si ayah yang kelihatan lena melelapkan matanya.

Kemudian, mereka berlumba pula memanjat tiang di dalam gerabak tersebut. Si abang pula yang kalah, geram, lalu dicapainya majalah seorang penumpang yang sedang membaca - dan terjatuh. Kelihatan puas hati di wajahnya. Mahu dimarahi, cuma budak kecil.. Malangnya si adik pula terasa tercabar. Kalau abangnya boleh buat begitu, pasti dia pun boleh!

Si adik pun buatlah hal yang sama! Kali ini surat khabar penumpang lain menjadi mangsa - dan terjatuh juga. Penumpang lain yang melihat sekadar menggelengkan kepala, dan menyimpan bahan bacaan mereka! Dua beradik itu masih lagi aktif.. bermain-main.

Akhirnya seorang penumpang lalu cuba menegur Azwan. Ditepuknya peha Azwan, terkejut dari lelapnya. Sambil cuba menahan rasa geram dia berkata dengn baik, "Maaf saudara,

Kisah Lucu-APA ITU SEX?

APA ITU SEX?

Alkisah seorg anak pompuan yang baru masuk tadika bertanya kepada mummynya.. 'Mummy, mummy? sex tu apa Mi?'.. 

Terkedulah si ibu.. Terasalah akan kemodenan zaman skrg yg berjaya membuatkan manusia berfikiran lebih terbuka.  

Sesuai dgn konsep pendidikan seks yg sedang hangat diperkatakan, mulalah si ibu mencari jawapan yg sesuai utk anaknya dengan harapan anaknya takkan tertinggal dlm arus pendidikan sejagat. Maka si ibu pun mula memberikan jawapan mengenai apa itu sex dengan perumpamaan antara kumbang dan bunga, diikuti dengan pembentukkan bayi dalam kandungan dan diselitkan juga dengan kisah percintaan antara mummy dan 
daddynya dari zaman universiti lagi sehinggalah dengan kehadiran si comel iaitu anak gadisnya yg bertanya itu.. 

Tiba-tiba si anak menangis teresak-esak... Si ibu kehairanan dan bertanya. Si anak menjawab dalam tangisan.. Jawapan mummy tu panjang, ruangan jawabannya pendek saja ni...seraya meyerahkan buku latihan yang tertulis kat depannya (cover).. 

NAME:........... 
SEX:............ 
Class:.......... 
Subject:..........
School:........





Apa maksud "Open Relationship"?



Menurut pemerhatian saya, ramai antara kita yang meletakkan Open Relationship sebagai status tapi berapa ramai yang tahu maksud sebenar status itu?

Dipetik daripada wikipedia

An open relationship is a relationship in which the people involved agree that they want to be together, but in which romantic or sexual relationships with additional people are accepted, permitted or tolerated.

yang bermaksud

Open Relationship ialah sebuah hubungan di mana mereka yang terlibat setuju yang mereka mahu bersama, tapi di mana hubungan romantis dan seksual dengan kehadiran orang lain diterima, dibenarkan dan ditoleransi.

Maka dalam erti kata lain, orang yang meletakkan Open Relationship sebagai status mereka tidak kisah melakukan hubungan seksual dengan sesiapa pun, maka amat menyedihkan apabila umat Islam sendiri menggunakan status ini.

Sila sebarkan agar orang bukan Islam yang faham maksud sebalik Open Relationship tidak memandang remeh pada umat Islam.

Harap Maklum semua.

p/s:..Mengaku sajalah status korang tu..usah sembunyi2 ler..lagak macam pijak semut pun tak mati!~ hahahaha

23 April 2011

LAWAK MALAM PERTAMA (Khas buat pengantin baru dan yg sewaktu dengannya)



Tersebutlah kisah satu pasangan yg baru berkahwin. Sehari sebelum upacara 
akad nikah.... Emak pengantin lelaki menasihati anaknya...."Nak apabila menghampiri isteri mu pada malam pertama....maka kamu harus kata ...Kapal terbang ingin mendarat". Emak pengantin perempuan pula menasihati anaknya.... "Nak....bila suami mu berkata kapal terbang ingin mendarat....maka jawablah....Lapangan terbang sudah sedia ". Hari yg ditunggu-tunggu pun tiba....Si suami tak sabar-sabar dan pabila
malam tiba....hatinya berdebar-debar..... Dia mendekati si isteri lalu
mengatakan "Yang....Kapal terbang ingin mendarat" Si isteri seperti tidak faham 

Kisah Suami Setia yang Kematian Isterinya

Seorang suami baru kematian isteri yang amat dikasihinya. Ketika suasana kesedihan di tanah perkuburan, sesudah imam membaca taklin, si suami terus menyiram air mawar, bukan satu cerek atau satu jar seperti kebiasaan orang, malah terus satu baldi.
Para hadirin merasakan tindak tanduk itu membayangkan betapa kasihnya suami ini kepada isterinya. Ramai yang bercucuran airmata melihat senario ini romantik ini. Tak kurang juga ramai daripada kalangan para hadirin yang berbisik di hati masing-masing betapa bernasib baik arwah mendapat suami yang bergitu setia dengan kasih sayang yang sedemikian solid.
Namum bagi kenalan rapat, tindak tanduk si suami ini mula minimbulkan tanda tanya apabila setiap pagi, tengahari dan malam si suami itu masih menyiram air di pusara arwah isterinya, bukannya secerek malah masih sebaldi serta ditaburkan baja. Kadang-kadang mereka mendapati beliau membawa kanta sambil meninjau dengan penuh teliti seolah-olah membuat kajian di atas tanah tersebut. Malah beberapa hari kemudian mereka telah melihat beliau memasang sprinkler di atas tanah perkuburan tersebut.
Apabila sudah masuk dua minggu amalan aneh ini berterusan, maka ada yang membuka mulut bertanya dan sekali gus ingin menasihati kerana bimbang takut-takut si suami ini semakin hilang akal lantaran kerinduan yang teramat sangat.
Apabila ditanya, si suami menjawab :
 "Arwah isteri ku telah berpesan, jika beliau meninggal, janganlah kahwin lain sehingga rumput atas kuburnya tumbuh. Itulah sebabnya aku terpaksa siram sedemikian rupa untuk memastikan rumput agar cepat tumbuh!"

Release tension 1

22 April 2011

Nasihat Untuk Korang Semua



CINTA :

(sebelum kahwin)

C = cubit kiri, kanan rasa.
I = impian indah ibarat syurga.
N = nikah impian utama.
T = taat setia membawa bahagia.
A = awal dan akhir bersama-sama

(selepas kahwin)

C = cuka yang dituang pada luka.
I = iblis yang merosak minda.
N = nafsu semata-mata.
T = tuba yang dibalas semula.
A = api dalam neraka.

KASIH :

(sebelum kahwin)
K = kongsi semua suka duka.
A = abang adik, ayang anja.
S = sumpah janji di bibir sentiasa.
I = istana bahagia dah dicipta.
H = hatiku hatimu jua.

MOOD EXAM lah pulak....

STRESS WITH MY PAPER FOR Final SEM


Assalamualaikum..
2 minggu lagi cek akan final exam so hopefully all of you pray untuk kejayaan aku
so memandangkan ni last sem aku so aku xnak lagi keluar dewan awal seperti sem2 sebelumnya...
xnak lagi tidow time tngah jwab paper.....
xnak lagi bwak coklat kat dalam dewan peperiksaan smpai letcrer tegur aku....
hope korang doakan kejayaan aku k....
pas habis blajar ni nak cari kerja supaya bleh tolong mak ayah aku..
bleh sekali kumpul duit nak kawin dengan Nurul Hasmida...
heheheh......

FIQH KONTEMPORARI 2 04/05/2011
ISLAM&PROFESIONALISME KEJURUTERAAN 05/05/2011
ELECTRIC CIRCUIT 2 10/05/2011
PENGAJIAN MALAYSIA 11/05/2011
ELECTRCAL POWER 12/05/2011
13/05/2011 Pergi GENTING...
hahahahahha...gurau jew

HANTARAN AL_QURAN




Kepade mreke2 yg nk menghantar dan menerime hantaran...pk2n

“Sayang, tengok nih. Cantiknya AlQuran nih. Warna keemasan. Sesuai untuk kita buat hantaran” pekik Jamilah kepada Nabil...

“Sini pun cantik juga. Warna unggu keemasan. Mana satu kita nak beli nih” balas Nabil.

20 perkara yang buat wanita benci lelaki~




1. MENINGGIKAN SUARA
 >> Tahulah mereka dikurniakan suara yang ‘macho’ tapi kalau nak meninggikan suara sekadar menunjukkan ego, tak eloklah. Ini antara kelemahan lelaki kerana mereka mudah meninggikan suara walaupun pasangannya tidak bersalah.

2. MAIN KAYU TIGA
 >> Bab main kayu tiga ni masalah paling besar. Walaupun dah ada kekasih, mereka sukar untuk setia. Apatah lagi kalau digoda, terus disambar tanpa mempedulikan perasaan kekasihnya.

3. SUKA ‘CUCI MATA’
 >> Kebanyakan lelaki sukar mengawal mata (mata keranjang). Pantang jumpa perempuan cantik dan seksi mulalah mata tu macam nak terkeluar. Walaupun sedang bersama kekasih, si dia tidak akan peduli. Bagi mereka tidak salah kalau sekadar mencuci mata tetapi hati kekasih kenalah jaga juga cik abang!

4. MENGONGKONG
 >> Itu tak boleh, ini tak boleh, sikit-sikit nak kontrol. Segala gerak-geri kekasih dikawal, sampaikan nak berpakaian pun harus ditentukan. Kalau nak keluar ke kedai pun kena repot dulu, kalau tidak mulalah tercetusnya pertengkaran kerana hal sekecil itu. Tetapi, mereka akan melenting pula sekiranya aktiviti-aktiviti mereka disoal siasat oleh kekasih mereka… Macammana tu?

19 April 2011

Betul kew wanita ni bermasalah???

Asam Garam dalam Kehidupan 3

Asam Garam dalam Kehidupan 2

STARBUCKS dan YAHUDI??


Starbucks Corporatio adalah rangkaian kedai kopi dan kopi antarabangsa berpangkalan di Seatle Washington US. Starbucks adalah syarikat kedai kopi terbesar dalam dunia, dengan 16,120 buah kedai di 49 buah negara, termasuk sekitar 11,000 di Amerika Syarikat, dikuti hampir 1,000 di Kanada dan lebih daripada 800 di Jepun Starbucks menjual drip brewed coffee, minuman panas berasaskan-espreso, minuman panas dan sejuk lain, makanan ringan, dan barangan seperti koleh dan biji kopi. Melalui bahagian Starbucks Entertainment dan jenama Hear Music, syarikat turut memasarkan buku-buku, muzik, dan filem. Kebanyakan daripada produk syarikat adalah bermusim atau khusus untuk lokasi sesebuah kedai. Aiskrim jenama-Starbucks dan kopi adalah juga dijual di kedai-kedai runcit.
Daripada pengasasan Starbucks' di Seattle sebagai satu pemanggang biji kopi setempat dan peruncit, syarikat telah berkembang dengan pesat. Dalam 1990-an, Starbucks merasmikan sebuah gedung baru setiap hari bekerja, satu langkah yang berterusan hingga 2000-an. Kedai pertama luar Amerika Syarikat atau Kanada dibuka dalam pertengahan 90-an, dan kedai-kedai luar negara kini membentuk hampir satu pertiga daripada kedai-kedai Starbucks'. Rancangan syarikat untuk membuka 900 cawangan baru di luar Amerika Syarikat pada 2009,tetapi telah mengumumkan penutupan 900 kedai di Amerika Syarikat

Tapi yang aku nak bagi tau bukan pasal sejarah STARBUCK ni.......

18 April 2011

Wanita dan Kecantikan Tak Dapat Dipisahkan???



Rupa-rupanya banyak COSTING untuk menjaga kecantikkan untuk kaum wanita kan...
sudah menjadi trend wanita sekarang sanggup menghabiskan beribu-ribu ringgit semata-mata untuk kelihatan cantik walaupon ada sesetengah tu dah tua dah pon tapi masih lagi nak kelihatan cantik....eeeeeiii...geli siot...
andai katalah mereka kaum wanita ni mementingkan kecantikan.....
maka jadilah seperti gambar di atas di mana kos-kos untuk seorang wanita hampir mencecah beribu2 ringgit...
ni baru bahagian atas..
belum lagi bab-bab besarkan buah dada...
besarkan pinggul....
bersyukur dengan apa yang kita miliki sudah memandai.....
untuk apa kita habiskan beribu2 ni semata2 hanya untuk cantik untuk orang lain....
bukan kew suami kitew saje yang layak untukkita perhiasi dengan pakaian dan perhiasan yang cantik-cantik?


Ya ALLAH jika aku dipanjangkan umur..
kurniakan daku seorang wanita yang sederhana dalam tutur katanya...
sederhana dalam sikap lakunya...
sederhana dalam kehidupan mereka Ya ALLAH....
Aku amat bersyukur kepadamu jikalau aku diberi wanita seperti itu.....

07 April 2011

Malam Pertama... =)




Suasana masih riuh di luar. Sanak saudara semuanya berkampung disini.Gelak ketawa, gurau senda jelas kedengaran. Aku memimpin isteriku ke dalam bilik pengantin. Suara-suara sumbang terlalu banyak yang menegurku.

"Hai, malam masih muda, dah nak masuk tidur?" sapa Pak Ucu.

"Orang muda bang Aji, biarlah. Air dah penuh kat kepala tu." sahut Pak Tam disambut hilai ketawa sanak saudara yang lain. Meriah sungguh keadaan diluar walau jam sudah menunjukkan pukul 11.00 malam.

Hadiah yang masih belum dibuka ku susun ke tepi. Lampu ku tutup. Merebah diri ke katil pengantin, aku menoleh ke arah isteriku.

"Kita tidur dulu lah yer. Ramai sangat orang kat luar tu." Isteriku Hanya mengangguk tanda setuju.

Wanita-wanita mukminat lebih cantik daripada bidadari syurga



Secantik apa pun para bidadari, namun wanita-wanita mukminat jauh lebih cantik daripada mereka iaitu
orang yang membasuh mukanya dengan air wuduk
melaksanankan solat dan taat kepada suaminya demi mencapai keredhaan Allah SW
Berkenaan dengan perkara ini, Allah SWT berfirman yang bermaksud
"'Sesungguhnya Kami menciptakan mereka dengan penciptaan baru dan Kami kembali menjadikan mereka gadis-gadis perawan" Surah Al-Waqiah 56: 35-36

04 April 2011

~20 perkara yang buat wanita benci lelaki~

 
1. MENINGGIKAN SUARA
 >> Tahulah mereka dikurniakan suara yang ‘macho’ tapi kalau nak meninggikan suara sekadar menunjukkan ego, tak eloklah. Ini antara kelemahan lelaki kerana mereka mudah meninggikan suara walaupun pasangannya tidak bersalah.

2. MAIN KAYU TIGA
 >> Bab main kayu tiga ni masalah paling besar. Walaupun dah ada kekasih, mereka sukar untuk setia. Apatah lagi kalau digoda, terus disambar tanpa mempedulikan perasaan kekasihnya.

3. SUKA ‘CUCI MATA’
 >> Kebanyakan lelaki sukar mengawal mata (mata keranjang). Pantang jumpa perempuan cantik dan seksi mulalah mata tu macam nak terkeluar. Walaupun sedang bersama kekasih, si dia tidak akan peduli. Bagi mereka tidak salah kalau sekadar mencuci mata tetapi hati kekasih kenalah jaga juga cik abang!

Surat Dari Anak Mak Yang Dah Tak Nakal


Mak...
Terlalu bosan rasanya duduk membilang hari...
Dah hampir sepuluh bulan mak pergi
Rasanya baru semalam mak peluk kiter kan sejuk syahdu masih terasa lagi nih...

Mak tau tak...
itu lah pertama kali mak peluk anak mak yang nakal ni sejak kiter dewasa...
dan itu juga terakhir kalinya
Emmmm...rupanya mak dah tau mak nak pergi jauh...
nak tinggal kan anak-anak mak... nak tinggal kan dunia fana ni...

Mak macam dah sedia...
Seminggu sebelum tu...
Mak dah menganyam tikar mengkuang 3 helai...
Akak kata sampai ke pagi mak anyam tikar tuu...
Tanpa rasa mengantuk, tanpa rasa letih...
Kakak pun rasa hairan...
Mak tak penah buat gitu...

Pastu mak pasang radio kecil di sebelah mak...
Tapi mak seolah-olah tak sedar bahawa rancangan radio tu siaran siam ...
Kengkadang siaran indonesia ...
Mak terus tekun menganyam...
Rupanya tikar yang telah mak siapkan tu di gunakan untuk mengiringi mak ke kuburan...

Pastu mak sapu sampah sekeliling rumah bersih-bersih...
Pastu mak jemur karpet-karpet. ..
Pastu mak ubahkan sofa ke tempat lain..
Mak biarkan ruang tu kosong..
Rupanya kat situ jenazah mak diletakkan...

10 SEBAB CUCI MOTOR ADALAH LEBIH BAIK DARIPADA BERKHALWAT



1.Cuci motor boleh dilakukan depan kawan-kawan tanpa merasa malu dan bersalah.

2.Masa sedang asyik menggosok dada motor tak perlu tengok-tengok kiri kanan.

3.Motor tak merengek-rengek masa ia mula basah dan licin oleh sabun.

4.Boleh tangguh beberapa minit, pergi sambut telefon, makan nasi, pergi tandas,hisap rokok tanpa sesiapa yang tak puas hati.

5.Tak perlu pujuk-pujuk dan berjanji untuk bertanggung jawab sekiranya hendak mula mencuci motor.

6.Lepas cuci boleh naik dan henjut-henjut serta tunggang-tunggang dalam sebarang posisi tanpa emak atau JPJ tegur sekiranya belum dihidupkan enjin.

Asam Garam dalam Kehiddupan

Asam Garam dalam rumah Tangga


Hope korang semua terhibur k :)

Release tension:)

video

hahaha video ni best lorh.....suke sangat ngan video ni...korang tngok lah video ni k :)

03 April 2011

HADIS AKHIR ZAMAN..



 LIMA BELAS MAKSIAT YANG MENURUNKAN BALA..
ERTI HADIS : Daripada Ali bin Abi Talib r.a. Rasulullah s.a.w bersabda : "Apabila umatku telah membuat lima belas perkara, maka bala pasti akan turun kepada mereka, iaitu :

1- Apabila harta negara hanya beredar pada orang-orang tertentu.
2- Apabila amanah dijadikan suatu sumber keuntungan.
3-Zakat dijadikan hutang.
4- Suami memperturutkan kehendak isteri.
5-Anak derhaka terhadap ibunya.
6- Sedangkan ia berbaik-baik dengan kawannya.
7- Ia suka menjauhkan diri daripada ayahnya.
8- Suara sudah ditinggikan di dalam masjid.
9- Yang menjadi ketua satu kaum adalah orang yang terhina di antara mereka.
10- Seseorang dimuliakan kerana ditakuti kejahatannya.
11- Khamar (arak) sudah diminum di merata tempat.
12- Kain sutera banyak dipakai (oleh kaum lelaki)
13- Para artis disanjung-sanjung.
14- Muzik banyak dimainkan.
15- Generasi akhir umat ini melaknat (menyalahkan) geberasi pertama (sahabat).

"Maka pada ketika itu hendaklah mereka menanti angin merah atau gempa bumi atau pun mereka akan dirubah menjadi makhluk lain"

~ 8 REAKSI KES CURANG ~



1- Tidak semesra dulu .
 *jika sebelum ini, nampak kesungguhan dirinya dalam berhubungan, tetapi semuanya pantas bertukar. Bukan setakat tiada kata-kata manis, si dia juga seolah-olah mahu menjauhkan diri.

2- Resah melampau .
 *Bukan sahaje duduk tidak keruan, riak wajahnya juga membayangkan segale-galenya. Lebih-lebih lagi, si dia asyik melihat jam tangan...musykillah!

3- Mematikan nada dering .
  *Jika dulu, telefon andalah yang diterkam dulu untuk menguji tahap kesetiaan. Kali ini, si dia pula yang menyembunyikan telefon bimbit dan mengubah nada bunyi kepada mod gegar. Tidak cukup itu, telefon bimbit dibawa sampai ke bilik air. Faham-faham sajalah!

4 golongan lelaki yang akan masuk NERAKA


Pertama:- 'Ayahnya' - Apabila seseorang yang bergelar ayah tidak memperdulikan anak-anak perempuannya di dunia.Dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar solat, mengaji dan sebagainya.Dia membiarkan anak-anak perempuannya tidak menutup aurat.. tidak cukup kalau dengan hanya memberi kemewahan dunia sahaja maka dia akan ditarik oleh anaknya.

Kedua:- 'Suaminya' -  Apabila seorang suami tidak memperdulikan tindak tanduk isterinya. Bergaul bebas di pejabat,memperhiaskan diri bukan untuk suami tapi untuk pandangan kaum lelaki yang bukan mahram,apabila suami mendiamkan diri.. Walaupun dia seorang alim (solat tidak tangguh, puasa tidak tinggal)maka dia akan ditarik oleh isterinya.

Hargai Wanita dalam kehidupan kita


Allah berkata:"Ketika Aku mnciptakan seorg wanita, ia diharuskan utk menjadi seorang yg ISTIMEWA.Aku membuat bahunya cukup kuat utk menopang dunia; namun, harus cukup lembut utk memberikan kenyamanan.""Aku memberikanya kekuatan dr dalam utk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yg seringkali dtg dr anak-anaknya.""Aku memberinya kekerasan utk membuatnya tetap tegar ketika org-org lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh.""Aku memberinya kepekaan utk mencintai anal-anaknya dlm setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat manyakiti hatinya.""Aku memberinya kekuatan utk mendukung suaminya dlm kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya.""Aku memberinya kebijaksanaan utk mengetahui bahwa seorg suami yg baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatanya dan ketetapan hatinya utk berada disisi suaminya tanpa ragu.""Dan akhirnya ,Aku memberinya air mata utk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya utk digunakan bilapun ia perlukan."
hargai, sayangi dan hormati diri sendiri..kerana itulah yang menjadikan wanita BERHARGA..

the 7 dangerous act after a meal

1. Don't smoke
experiment from experts proves that smoking a cigarette after a meal is comparable to smoking 10 cigarettes ( chances of cancer is higher )

2. Don't eat fruits immediately
immediately eating fruits after meals will cause stomach to be bloated with air. Therefore take fruit 1-2 hr after meal or 1 hr before meal.

3. Don't drink tea
because tea leaves contain a high content of acid. This substance will cause the Protein content in the food we consume to be hardened thus difficult to digest.

4. Don't loosen your belt
loosening the belt after meal will easily cause the intestine to be twisted and blocked.

5. Don't bath
bathing after meal will cause the increase of blood flow to the hands, legs and body thus the amount of blood around the stomach will therefore decrease. this will weaken the digestive system in our stomach.

6. Don't walk about
people always say that after a meal walk a hundred steps and you will live until 99. in actual fact, this is not true. walking will cause the digestive system to be enable to absorb the nutrition from the food we intake.

7. Don't sleep immediately
the food we intake will not be able to digest properly. thus will lead to gastric and infection in our intestine

Release tension

LOVE LETTER

Hi deer,My motivate write this letter is to give know you something.I WANT TO CUT CONNECTION US. I have think about this very cook cook.I know i clap one hand only.Correctly, i have seen you and she together at town with eyes myself.you always ask for apology back.I don't trust you again!You are really crocodile land.My friend speak you play wood three.Now i know you correct correct play wood three.So i break connection to pull my body from this love triangle.I know this result i pick is very correct,because you love she very high from me.So i break off to go far from here.I don't want you to play play with my liver.I have been crying until no more eye water thinking about you.I don't want banana to fruit two times..Safe walk..





THE STAIRS

Bill, Jim, and Scott were at a convention together and were
sharing a large suite on the top of a 75 story sky scraper.
After a long day of meetings they were shocked to hear that the
elevators in their hotel were broken and they would have to climb
75 flights of stairs to get to their room. Bill said to Jim and
Scott, let's break the monotony of this unpleasant task by
concentrating on something interesting. I'll tell jokes for 25
flights, and Jim can sing songs for 25 flights, and Scott can
tell sad stories the rest of the way. At the 26th floor Bill
stopped telling jokes and Jim began to sing. At the 51st floor
Jim stopped singing and Scott began to tell sad stories. "I will
tell my saddest story first," he said. "I left the room key in
the car!"

April Fool – Mengungkap Peristiwa Penyembelihan Umat Islam Sepanyol



Sesungguhnya umat Islam hari ini perlu meneliti amaran Rasulullah s.a.w melalui hadis yang diriwayatkan oleh Abdullah bin Umar r.a bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: (maksudnya) ".. Sesiapa yang menyerupai suatu kaum, maka dia termasuk dari kalangan mereka."
–Hadis riwayat Imam Abu Daud

Hadith diatas memberi peringatan keras kepada umat Islam bahawa janganlah kita terlalu mudah mengikuti aktiviti-aktiviti perayaan yang tidak diketahui daripada mana datangnya sumber tersebut. Apa yang sangat menyedihkan, umat Islam hari ini mudah terikut dengan agenda songsang  barat yang memang nyata mempunyai hasrat dan cita-cita untuk memesongkan aqidah dan akhlaq umat Islam hari ini, maka mereka menggunakan pelbagai saluran media cetak dan elektronik untuk mempromosi perkara mungkar yang  memang bercanggah dengan nilai Islam dan ketimuran. Barat mencanangkan hiburan yang melampau, kebebasan anak muda yang keterlaluan sehingga menjadikan mereka terlupa yang mereka adalah anak yang dilahirkan dari seorang ayah dan ibu yang menganut Islam. Antara aktiviti mungkar dan keji yang menyumbang kepada keruntuhan akhlaq dan moral dimana anak muda Islam turut sama meraikannya dalam keadaan jahil dan tidak sedar keburukannya ialah sambutan April Fool…

           Pada setiap tanggal 1 April, ada sahaja orang (terutama anak-anak muda) yang merayakan hari tersebut dengan membuat pelbagai kejutan atau sesuatu aneh yang di luar jangkaan. April Fools Day, demikian orang Barat menyebut hari tanggal 1 April. Namun, tahukah anda jika perayaan tersebut sesungguhnya berasal dari sejarah pembantaian tentera Salib terhadap kaum Muslim Sepanyol yang memang didahului dengan upaya penipuan?
Sejarah April Fool

Andainya lelaki tahu..

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. 
Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat