03 April 2011

Hargai Wanita dalam kehidupan kita


Allah berkata:"Ketika Aku mnciptakan seorg wanita, ia diharuskan utk menjadi seorang yg ISTIMEWA.Aku membuat bahunya cukup kuat utk menopang dunia; namun, harus cukup lembut utk memberikan kenyamanan.""Aku memberikanya kekuatan dr dalam utk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yg seringkali dtg dr anak-anaknya.""Aku memberinya kekerasan utk membuatnya tetap tegar ketika org-org lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh.""Aku memberinya kepekaan utk mencintai anal-anaknya dlm setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat manyakiti hatinya.""Aku memberinya kekuatan utk mendukung suaminya dlm kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya.""Aku memberinya kebijaksanaan utk mengetahui bahwa seorg suami yg baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatanya dan ketetapan hatinya utk berada disisi suaminya tanpa ragu.""Dan akhirnya ,Aku memberinya air mata utk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya utk digunakan bilapun ia perlukan."
hargai, sayangi dan hormati diri sendiri..kerana itulah yang menjadikan wanita BERHARGA..

No comments:

Post a Comment