15 February 2013

Best Choice SMARTPHONE Untuk REBATE RM 200



Good Morning all....setelah sekian lame dah lame menyepi..akhirnye tergerak juga aku nak update BLOG ini.Cuti raye Cine yang lame ni pon aku still x sempat nak update lagi BLOG aku. Anyway untuk post kali ni aku nak share dengan korang REBATE RM 200 untuk smartphone yang telah di umumkan kerajaan Untuk BAJET 2013. Seperti sedia maklum untuk mendapat Rebat ni kite kene mendaftar dulu kat  Sesawang /https://komunikasibelia.skmm.gov.my/

Selepas kite mendaftar kite kene simpan no APP untuk rujukan kat wakil syarikat telco. So selepas aku membuat survey selama 2 jam pada 03/2/2013 hari tu so aku mengambil keputusan untuk membeli SMARTPHONE keluaran HTC iaitu HTC WILDFIRE S (U MOBILE). So untuk pakej U MOBILE kite boleh dapatkan Smarphone di Pengedar rasmi U MOBILE, SENG HENG dan juga SENG Q.Kenapa aku memilih perkhimatan U MOBILE ialah kerana banyak pilihan smartphone dan juga U MOBILE tak kenakan pakej plan internet.

So aku mengambil keputusan untuk membeli smartphone ni kat SENG HENG. Nasib aku baik sebab time aku datang HTC ni tinggal 3 biji jer. XPERIA TIPO SOLD OUT. Tapi kalau NOKIA ASHA banyak lagi jual kat SENG HENG tu..hehehehhe...Kalau ikot dalam WEBSITE U MOBILE dia tulis Harga HTC WILDFIRE S lepas rebate kite kene bayar RM 299 tapi bile aku sampai kat SENG HENG tu dia cakap kene tambah RM 45.00 untuk waranty 4 years. Pastu kalau korang xda MEMBERS CARD SENG HENG korang kene buat MEMBERS CARD dulu  (RM 12.00) baru boleh beli. Adoi kopak juga duit aku. Aku kene bayar RM 356.00. Yang aku berbulu bukan nye ape, kalau ye pon ada charge tambahan ke just bagitau lah...Cube jadi jujur sikit!! Yang HTC ni pon satu buat warantty sampai 4 tahun buat apa. Aku nak pakai 2 bulan je pastu aku nak jual...Adoii!!!

SO korang yg still x gunakan rebat tu lagi baik pergi tebus cepat. Biasalah benda macam ni ramai orang rebut. Aku tanye kawan-kawan aku kat MELAKA diorang still x beli lagi sebab banyak model dah sold out. Aku dengar sekarang ni tempoh rebate bukan sebulan tapi dah tambah jadi 3 bulan. Baguslah macam tu sebab boleh lah kiteorang survey lagi smartphone mane yang boleh kite beli and harap wakil-wakil jualan untuk rebate ni perbanyakkan lah model smartphone untuk bagi pilihan kepada pengguna dan pastikan ambik banyak stok lah!!! Bagi aku not bad lah HTC WILDFIRE S ni. Biar aku pakai dulu benda ni nanti untuk post yang akan datang aku akan bagi komen tenteng smartphone ni. Pas 2 bulan aku nak jual tapi tak nak jual harga rebat ekh...waranty kan 4 tahun.....lalalalallala......




No comments:

Post a Comment